Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Dödsätare (variant av Maffia) - Anmälningstråd

Forum > Quidditchplanen > Dödsätare (variant av Maffia) - Anmälningstråd

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Aydane
Elev

Avatar


Hej Mugglis!
Det finns alldeles för många listtrådar i detta forum och alldeles för få faktiska lekar. Jag tänkte därför prova på att kolla upp intresset för att starta en Mugglis-baserad variant av Maffia.

Maffia är ett ganska enkelt spel. Det finns en spelledare (vilket kommer vara jag) och sedan x antal spelare. Det blir så många som anmäler sig, helt enkelt. Spelarna delas upp i två lag - dödsätare och civila. Poängen är att civila ska lyckas lista ut vilka dödsätarna är, innan de har tagit makten över byn.

Varje dag röstar alla - både civila och dödsätare - fram en person som får en dödskyss. Denna personen dör, och det går inte att överleva detta på något sätt. Om två personer får lika många röster, så blir ingen kysst av dementorerna. När en person dör rapporteras personens roll i tråden. Denna röstning stängs klockan 20:00 och öppnas 10:00 varje dag.

På natten får dödsätarna tillsammans välja ut en person som de ska kasta Avada Kedavra på, och därmed döda. Denna röst måste lämnas in innan 10:00 på morgonen. Kommer den in senare misslyckas anfallet, och ingen dör. Detsamma gäller om ingen order kommer in.

De civila magikerna är dock inte helt hjälplösa - på sin sida har de en (eller flera) aurorer som kan undersöka spelare på natten och få reda på vilken roll de har, samt en (eller flera) skyddsmagiker som kan skydda en spelare under natten ifall de blir attackerade av dödsätarna.

Väldigt kortfattat:
Varje dag får spelarna rösta ut en person som blir dödskysst. Alla har en röst var. Man får ändra sig, men då ska man skriva TYDLIGT i tråden att man ändrar sig.

Röstningen går till genom att man skriver:
"Jag röstar på [namn som man röstar på]"
Skriv gärna fetstilt eller i någon rolig färg, som jag gjorde ovan - det blir lättare att se då!

Varje natt får dödsätarna välja en person att döda.

De civila vinner när alla dödsätarna är döda; dödsätarna vinner så fort de är i majoritet (eftersom att de då har majoriteten av rösterna). De väljer sitt mål genom att komma överens sinsemellan och skickar sedan en uggla till mig där det står "Avada Kedavra [namn på den som ska dödas]".

Om skyddsmagikern skyddar personen får ingen veta vem dödsätarna försökte döda - ja, förutom skyddsmagikern då Detta sker, precis som för dödsätarna, genom att skyddsmagikern skickar en uggla till spelledaren där det står "Skydda [namn på den som ska skyddas]". Skyddsmagikern får inte skydda samma person två nätter i rad. Ett undantag är om skyddsmagikern lyckas skydda någon - i det fallet kan man skydda personen en extra natt.

Auroren skickar en uggla där det står "Undersök [namn på den som ska undersökas]" till spelledaren, och får veta rollen på den personen. Sedan är det upp till auroren att få de civila att lita på hen - förslagsvis utan att avslöja sin roll alltför tidigt.

Det behövs minst 8 personer intresserade för att det här ska gå att genomföra.

Det är ett otroligt roligt - och enkelt - spel, och passar jättebra för ett sådant här forum, så jag hoppas att ni är sugna på att prova!

Det här är alltså en anmälningstråd ifall ni är intresserade. Man måste självklart inte rösta i varje omröstning om man inte vill det så skräms inte bort om ni är oroliga för att missa en dag, men det är så klart roligare om alla som deltar är aktiva.

Regelfrågor etc. kan tas i denna tråd eller via ugglor!

Jag uppdaterar denna tråd med anmälningar ifall ni tycker att det verkar roligt!

5 jan, 2017 21:48

Matilda weasley
Elev

Avatar


Jag är med!
Kommer ihåg när maffia var populärt här för ett par år sedan (var det 2012 kanske...?) det var jätteroligt!!

Jag är jag, det är inte du :P https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F68.media.tumblr.com%2F57e8999c49956bb29eebe70931704396%2Ftumblr_o7ow9t5suP1uusboho1_500.gif

6 jan, 2017 00:27

Minna480
Elev

Avatar


Låter jättekul!!!! Gärna med ;D

"Hoppet är det sista som lämnar människan"

12 jan, 2017 16:49

Borttagen

Avatar


Vad kul!!! Jag är gärna med!

14 jan, 2017 20:40

Bevaka tråden

Forum > Quidditchplanen > Dödsätare (variant av Maffia) - Anmälningstråd

Du får inte svara på den här tråden.