Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

the secrets weapons (Öppet)

Forum > Quidditchplanen > the secrets weapons (Öppet)

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Nepflite *
Elev

Avatar


Året är år 3000 och det går mot att ett fjärde världskrig ska börja.
Men denna gång, goda delen av världen okej, de har så kallade hemliga vapen, inte i form av gevär, kanoner, ja de har det också, men de hemliga vapnen är vad man kallar för Meta Humans, som skapades av en kemisk explosion under tredje världskriget, dessa människor har superkrafter av dess olika slag.
Så ska människorna tillsammans med dessa hemliga vapen kunna besegra det nya hotet och vinna det fjärde världskriget eller ska de misslyckas?


Ja det är en slags handling i alla fall som kan utvecklas om någon är intresserad.

Superkrafterna kan t.ex vara dessa.

Eld.
Is.
Telepati.
Vibe ( en slags se in i framtiden kraft)
Snabbhet, varapå de kan resa i tid och tillbaka i t id, med vissa konsekvenser)
Metall.
ja många andra krafter.
Tänk på.

Har du eld som kraft, så måste din karaktär ha fallit ner i en vulkan eller ramlat blivit innebränd i samband med en eldsvåda.
Metall, där t.ex måste din karaktär ha fallit ner i stort kar med smält metall.
Is, kan vara att du fallit ner i stor grej som innehöll en enorm kall vätska.

regler då

* Du får ha fler än 1 karaktär bara du klarar av att rolla flera också.
* Inget PP, alltså rolla inte en annans karaktär om denne inte gett tillåtelse till det.
* Aktiv? Ja jag förstår att skolan börjar snart och förstår att du inte kan vara inne stup i ett, men går du med, så ska du inte vara helt oaktiv heller.
* Om du ska resa bort, meddela det och meddela hur länge du ska vara borta ungefär så att vi vet..
* Om du vill gå ut ur rollet, skriv och meddela det i stället för att bara strunta i rollet.
* Om du går ur så försvinner dina karaktärer, de kommer alltså inte att rollas eller finnas mer, alltså de är då raderade ur tidslinjen, eller existens.

dessa regler borde vara enkla att följa.

Ops, kan någon prefekt flytta detta till rollspelsforumet, blev lite fel.

Tänk på att man enligt sidans regler inte får mobbas. Reglerna säger alltså att man inte ens får mobba mig. Och struntar man totalt i det jag skriver så är det mobbning tycker.

14 aug, 2017 15:45

Bevaka tråden

Forum > Quidditchplanen > the secrets weapons (Öppet)

Du får inte svara på den här tråden.