Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Hogwarts 1978 (PRS)

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Hogwarts 1978 (PRS)

1 2 3 ... 17 18 19
Bevaka tråden
Användare Inlägg
LadyGhoost
Elev

Avatar


Så här är tråden Vildvittra

Postar min mall snart

Mall:
Namn: Aloy Shafiq (bestämde att deras familj inte var utdöd)
Kön: Kvinna
Ålder: 17
Utseende: https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2F564x%2F2c%2F4e%2Ff2%2F2c4ef2d830cfd6377258bf800d77b0f9.jpg
Blodstatus: Renblodig
Familj: Mor; Harper. Far; Nathan. Storebror: William. En väldigt kärleksfull, respekterande och bra familj.
Elevhem: Slytherin
Vänner: Bästa vänner är Severus och Lily.
Love interest: Remus
Personlighet: Rollas fram. Men hon är väldigt icke Slytherin då hon är öppen och vänlig mot de flesta. Men gå för långt och she will end you. Hon har svårt med marodörerna för hur de behandlar Sev.
Övrigt: Head Girl, och Remus är Head Boy. Ändrade detta för att jag kan. MoHahaha.

Tror det är allt. Haha

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2F22276d876906eae77c0f17a042455cf7%2Ftumblr_mr8p071zcU1sty1dfo1_500.gif

4 feb, 2019 20:46

Vildvittra
Elev

Avatar

+1


Namn: Hilde Liljencrantz
Kön: Kvinna
Ålder: 17
Utseende: Ser ut som en stereotypisk nordisk kvinna. Lång, smal och brunbränd. Långt blont hår och klara blåa ögon.
Klädsel: Klär sig oftast i långa kjolar, magtröja, vida höga jeans jordnära färger m.m
Blodstatus: Renblodig och adlig
Familj: Mor Henrietta, Far Harald, Storebror Hans
Elevhem: Slytherin
Love Interest: Sirius
Personlighet: Rollas
Övrigt: Utbytesstudent från nordiska trolldomskolan Bifrost, tillhör elevhemmet Loke.
Bor i en stor herrgård utanför Stockholm.
Tog skolan jag gjort förr xD
https://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=21587&page=#p1241436
Har krångliga familjeförhållanden. Mor och far vill antingen att hon ska gifta sig rikt eller söka post i det svenska ministeriet likt sin far och bror.
Hilde vill inte detta och har en helt annan livstil, hon är typisk hippie,röker, dricker, fri sex, demonstrerar, spelar gitarr m.m
Sökte därför som utbytesstudent för att slippa dem, kanske finna några att bi i kollektiv med.

Övrigt, övrigt: Är väldigt dålig på att sova xD

"Flitwick är en mycket liten man, med en mycket lång stav."

4 feb, 2019 21:38

LadyGhoost
Elev

Avatar


Aloy gick genom tåget, Dumbledore had informerat henne i brevet där han hade talat om för henne att hon nu var head girl, att hon skulle ha ett möte med prefekterna under resan, och hon skulle inte ha det ensam. Hon var medveten om att det alltid fanns två, en flicka ovh en pojke, men hon visste inte vad hon skulle tycka om att dela positionen med Remus. Han var en begåvad elev, och antagligen en trevlig person, förutom när det kom till Severus, och det var det som var problemet. Hade han varit otrevlig emot någon annan hade det inte bekommit henne, men Severus var en av hennes bästa vänner. Och nu skulle hon behöva arbeta med en av hans fiende, för det var så hon såg det. Var du dum mot en av hennes vänner så var du hennes fiende, och du förtjänade att dö, eller åtminstone going down. Hon vinkade åt några första elever när hon passerade dem och de vinkade nervöst tillbaka, innan hon steg in i prefekternas vagn. De vände sig emot henne och hon log.
"Ber om ursäkt att jag är sen, jag hjälpte en trejedårselev att fånga sin katt" förklarade hon och hon kunde se att de nya prefekterna för i år var förvånade, men de som varit prefekt med henne tidigare var inte. De bara nickade som om hon sagt något normalt. Hon gick fram till Remus som granskade henne och hon tog ett djupt andetag, hon visste att hon skulle behöva vara professionell och hon gav honom ett leende. "Hej Remus"
"Hej Aloy" svarade han och lät en aning nervös, kanske hade han förväntat sig att hon skulle vara spydig och blev lättad över att hon inte var det.
"Så jag lovar att det här inte tar för lång tid. Vi skall bara gå igenom lite saker med er. Vad det innebär att vara prefekt för er som är nya. När ni skall patrullera tåget. De nya lösenorden och ja kanske en genomgång vilka vi är" hon såg på Remus som nickade. "Aloy Shafiq, uppenbart Slytherinelev. Nyss fyllda 17, favorite ämne är Trolldryckskonst och förvandlingslära. Jag är inte så elak som jag ser ut, och ni kan alltid komma till mig ifall ni vill, vad det än är"
"Remus Lupin, Gryffindor. 17 sedan mars. Favorite ämnen är försvar mot svartkonst och skötsel och vård av magiska djur. Och ni kan även komma till mig om det är något" sa han och kopierade det hon sagt, vilket var enklast.
"Så låt oss övergå till det tråkiga så ni snart kan återvända till era vänner" sa hon och drog fram en lista hon fått och började läsa ifrån den.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2F22276d876906eae77c0f17a042455cf7%2Ftumblr_mr8p071zcU1sty1dfo1_500.gif

4 feb, 2019 21:55

Vildvittra
Elev

Avatar


Hilde gick med stora steg rakt mot väggen inperongen. Tja om det inte funkade kunde hon säga att hon gått in i väggen i alla fall. Men turligt nog fungerade det och snart stod hon framför det glänsande röda tåget med en massa elever och föräldrar på perongen. Samma scen som utspelade sig därhemma innan skolstart och då som nu kom hon ensam.
Hilde var lång, smal, brunbränd och hade långt blont hår och blåa ögon en stereotypisk nordbo med andra ord. Hon bar en lång orange kjol, vit magtröja och ett par bruna platåsandaler. Hela hon kanske var en märklig syn i dessa trakter, dels gitarren hon bar på ryggen och mini lindormen hon hade i en bur, ett ovanligt djur här.
Hon drar upp sin koffert och tränger sig genom folkmassan för att hitta en bra kupé. Snart hittar hon en där en svartklädd kille med flottigt hår satt alldeles själv stackarn.
”Hej, jag tänkte sitta här. Visdt gör det bra?” ler hon stort och utan att vänta på svar går hon in och lyfter upp kofferten på hyllan.
”Hej, jag heter Hilde Liljencrantz, trevligt att träffas.” säger hon med stort leende och hoppar sedan upp på bordet invid fönstret då han presenterar sig tyst som Severus.
”Jag tänkte röka, hoppas det hår bra, många gillar det inte.” forsätter hon babblande, öppnar fönstret och sätter sig med benen i kors på bordet. Hon tänder sedan en cigg och tar av sig gitarren.
”Spelar du?” frågar hon leende varpå mannen skakar på huvudet och hon drar på strängarna och spelar en liten melodi.
”Det där är Loke föresten, en mini-lindorm.” säger hon i nästa mening och plockar ur honom ur buren så han kan ligga i hennes knä medans hon spelar. Stackars pojken såg alldeles förskräckt över hennes uppenbarelse.
Snart slår dörren upp och tre pojkar står där, två riktigt snygga ska hon erkänna och en mer råttlik.
”Så du vågar dig hit igen snorgärsen? Och inte har du tvättat dig.” säger den ene och skrattar varpå de andra skrattar med. Hilde slutar och spela och ser på dem med rynkad panna, Loke har krupit upp på hennes axel och väser fientligt.
”Det var inte trevligt sagt.” säger hon och hennes ton var inte alls trevlig längre.
”Så vad heter en sådan läckerbit.” säger den ene och hans tonfall är snabbt charmerande då han ser å henne.
”Det angår dig inte om du inte rengör din mun först.” svarar hon, höjer staven och bubblor far ur deras munnar.
”Hilde Liljencrantz till er tjänst.” flinar Hinstorp och bugar där hon sitter.

"Flitwick är en mycket liten man, med en mycket lång stav."

4 feb, 2019 22:29

LadyGhoost
Elev

Avatar


Mötet hade gått bra och Remus hade varit till hjälp, inte för att hon hade tvivlat på att han skulle det, han var som sagt kompetent. Nu följdes de åt, inte direkt frivilligt, utanför att de skulle åt samma håll. De hade inte sagt något till varandra, inget alls, inte för att det bekom henne. Huruvida Remus fann det olustigt kunde hon inte avgöra. Dock försvann snart alla tankar på Remus när hon såg två personer som hon ogillade skarpt, Potter och Black. Dock ser hon bubblor komma ur deras munnar, något hon fann roande, men förvånande.
"Så har du skaffat fler dödsätar vänner" sa Potter hånfullt.
"Låt Severus vara" sa hon, men också en annan röst och hon såg Lily stå på andra sidan, och hon vinkade åt sin vän.
"Om du går ut med mig Evans" sa Potter, fortfarande med bubblor flygandes ur hans mun.
"Glöm det" Lily trängde sig förbi, in i kupén och Aloy gav de båda männen hatiska blickar innan hon gav Remus en ogillande, klev in efter sin vän och slängde igen dörren. Det var inte fören nu hon såg att det satt en annan tjej där inne, någon hon inte kände.
"Hej" sa hon och vinkade innan hon slog sig ner bredvid Sev. "Är du okej?"
Han nickade endast kort åt henne och hon log. Hon visste att han var tacksam över att de båda kvinnorna var där, men han sa det sällan i ord, men ingen av dem behövde höra det. Efter att hon försäkrat sig om att Severus var okej vände hon sig emot den underliga tjejen.
"Jag tror att jag har dig att tacka för bubblorna. Som head girl bör jag inte uppmuntra sådant, men som Severus vän ger jag dig en stor hive five" hon höll upp handen till den andra kvinnan "Oh, jag är Aloy föresten. Det här är Severus, men ni verkar ha träffats och det här är Lily"

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2F22276d876906eae77c0f17a042455cf7%2Ftumblr_mr8p071zcU1sty1dfo1_500.gif

4 feb, 2019 22:48

Vildvittra
Elev

Avatar


”Du kan aldrig identifiera mig med brottet då du inte var här.” flinar Hilde, gör håret till en slarvig knut och sätter sin stav där innan hon hör High five med den andra kvinnan. Hon hälsar sedan på Lily.
”Hilde Liljencrantz, utbytesstudent från Bifrost.” presenterar hon sig för de andra och drar ett bliss som hon sedan blåser ut vid fönstret.
”Detta är Loke föresten Lindorm.” sa hon sen då ormen väste för uppmärksamhet. Försiktigt klappade hon den lilla ormen som satt på hennes axel. Lindorm var även ovanliga och dyra därhemma. Men hon hade gått den som femåring som alla i hennes familj fått.
”Så vilja var de där irriterande typerna.” frågar hon sen, irriterande men attraktiva och det märktes att de visste om det. Någon av dem skulle hon allt få i säng snart.
Tåget gör ett ryck och snart sätts det i rörelse.
”Så du da head girl? Vad innebär det?” frågar hon sedan nyfiket på vad som skiljde skolorna åt. En sak visste hon iallafall hon skulle tillhöra Slytherin, tillhörde man Loke tillhörde man Slytherin.

"Flitwick är en mycket liten man, med en mycket lång stav."

4 feb, 2019 23:03

LadyGhoost
Elev

Avatar


Aloy log, hon gillade redan den kvinnan, baserat på hennes svar.
"Så du är utbytesstudenten?" sa hon leende, Dumbledore hade informerat henne om att de skulle komma en ny elev, men inte mer än så. Hon borde ha förstått att det var vem som satt i kupén, men hon hade varit för tacksam att någon hjälpt Severus, då det hände allt för sällan. Aloy såg sedan på ormen och log stort.
"Vad söt han är. Jag hoppas han inte tar illa upp av att jag säger det?" sa hon, osäker på ifall den sortens orm var annorlunda ifrån andra ormar. Hon hade aldrig sett något liknande, och djur var inte hennes specialitet.
"De där typerna var två, senare tre fjärdedelar av marodörerna. Mannen med glasögon är James Potter, och han har varit intresserad av Lily i år" började hon och den rödhåriga kvinnan gjorde en äcklad min "Mannen som most likely flörtade med dig är Sirius Black. Och mannen som kom senare är Remus Lupin, the head boy, och min kollega. Den som saknas är en man vid namn Peter Pettigrew"
Förklarade hon samtidigt som tåget började åka.
"Det innebär att jag, eller vi är snäppet över prefekter, ansvarar för dem och ifall lärarna önskar hjälp med diverse saker är vi behjälpliga. Det är den enkla förklaringen"

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2F22276d876906eae77c0f17a042455cf7%2Ftumblr_mr8p071zcU1sty1dfo1_500.gif

5 feb, 2019 00:01

Vildvittra
Elev

Avatar


Loke väste lätt åt kvinna men verkade inte förnärmad, mer nyfiken.
”Han är nog mer nyfiken.” log Hilde och låter honom krypa ner för hennes hand. Han skulle få hälsa på sem sen, när han kände sig mer trygg. Lindormsgift var dödligt om än denna lilla orms bett medfödde smärta och svullnad som ett getingstick.
”De båda var tilldragande, särskilt den sär Sirius.” skrattar Hilde till och stänger fönstret efter hon kastat ut den färdiga cigaretten.
Sedan hoppar hon ner från bordet och sätter sig på en av säterna som en normal människa.
”Men så bra, då kommer du få visa mig. Kommer med 99 procent chans att hamna i Slytherin, tillhörde Loke därhemma och de elevhemmen är snarlika.” fortsatte hon leendes. Hon såg säkerligen inte ut dom en Slytherin eller betedde sig så, inte heller som en adlig renblodig häxa. Snarare som en mugglarfödd hufflare. Men visst kunde skenet bedra? Hon studerade flickans prefektnål med orm på, detta kunde bli ett roligt år.

"Flitwick är en mycket liten man, med en mycket lång stav."

5 feb, 2019 05:39

LadyGhoost
Elev

Avatar


Aloy nickade, ormen fick gärna vara nyfiken, det gjorde henne inget alls. Hon såg på Hilde när hon satte sig ner på sätet och fimpat cigaretten, något som gladde henne. Aloy hade aldrig varit riktigt förtjust i doften av rök, men hon sa inget till kvinnan, då det just nu inte var ett problem och hon inte ville skapa ett. Hon kände hur Severus snart lutade sig emot henne och placerade sitt huvud emot hennes axel innan han försvann in i sin trolldeycksbok och hon log, särskilt när hon kunde se hur han började ändra saker i sitt huvud.
"Båda? Wow du behöver glasögon" Sa Lily skarpt. Aloy visste att Lily troligen tyckt de var attraktiva om hon inte avskytt deras personligheter på den nivå hon gjorde. "Försök dela elevhel med dem, det är hopplöst. Den enda av dem som är hanterar är Remus, vad glad att det var han som blev head boy utav dem"
"Hade det varit någon av de andra två hade jag antingen slagit till dem eller föehäxat dem. Kortaste karriären som head girl ever!" Sa hon och hennes skrattade sedan.
"Hur känns det då att vara head girl?" Frågade Sev utan att se upp ifrån boken.
"Konstigt men bra. Jag kan hjälpa folk, men jag har också saker att säga till om, en perfekt kombination, och jag tvivlar att jag kommer träffa Remus särskilt mycket så det skall nog gå bra"
"Du kommer träffa honom när de andra förstört halva skolan och han försöker skydda dem" sa Lily och Aloy nickade, det var inte alls otroligt och mycket möjligt.
"Men vi är stolta över dig" sa Lily oxh Severus nickade, hon tackade dem innan Aloy vände sig om emot Hilde.
"Ber om ursäkt för den avstickaren. Då hälsar jag dig välkommen till det bästa elevhemmet, och hoppas hatten placerar dig här, och inte gör något drastiskt. Det händer emellan åt nämligen" sa hon leende.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2F22276d876906eae77c0f17a042455cf7%2Ftumblr_mr8p071zcU1sty1dfo1_500.gif

5 feb, 2019 10:46

Vildvittra
Elev

Avatar


”Man kan tycka att folk är attraktiva men inte gilla hur de beter sig.” svarade Hilde Lilly och himlade med ögonen, men log för att visa att det inte var illa menat mot den rödhåriga kvinnan.
De andra började tala med varandra och Hilde kopplade bort deras samtal. Det var faktiskt ganska påfrestande att tala och lyssna på ett språk man var ovan vid. Visst hon hade inga problem med det och hade en översättningsformel om hon behövde det
Loke väste för hennes uppmärksamhet så hon talade med honom istället på Svenska. Hon kände sig inte utanför alls, de kände trots allt varandra och ville säkert talas vid efter ett långt sommarlov.
Då de talat färdigt skrattar hon till för att visa att det inte var någon fara.
”Det hör inget alls.” log hon och nickade åt Aloy.
”Kan så vara men min familj har hört till Lokes elevhem, som är som ert Slytherin sedan skolan byggdes och det var sedan vikingatiden.” svarar hon dem. Hon må skilja sig från familjens värderingar och önskemål, men i blodet var hon en Liljencrantz.

"Flitwick är en mycket liten man, med en mycket lång stav."

5 feb, 2019 19:57

1 2 3 ... 17 18 19

Bevaka tråden

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Hogwarts 1978 (PRS)

Du får inte svara på den här tråden.