Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

[prs] melusine & daenerys

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > [prs] melusine & daenerys

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Melusine här har vi tråden!

Namn:
Smeknamn:
Ålder:
Utseende:
Magiska Krafter/förmågor:
Personlighet:
Bakgrundshistoria


Spoiler:
Tryck här för att visa!Namn: Faye Colby
Smeknamn: -
Ålder: 18
Utseende:
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/107463981_1639683532855703_7690155299928524528_o.jpg?_nc_cat=100&_nc_sid=a26aad&_nc_ohc=tzzGx5_xeF0AX9ZepxC&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&oh=4c51b5fa83d1af35cacd3a847280db08&oe=5F78B76E
Magiska krafter/förmågor: Hon kan kontrollera vinden och naturen (främst växter). Eld räknas som mörk magi på hennes skola, en magi hon besitter trots att hon ej är medveten om det än.
Personlighet: Rollas fram.
Bakgrundshistoria:


Namn: Jason Reed
Smeknamn: Jace
Ålder: 20
Utseende: https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.mdel.net%2Fi%2Fdb%2F2018%2F2%2F852752%2F852752-500w.jpg
Magiska krafter/förmågor: Främst mörker, men är också duktig på att infiltrera i andras tankar och huvud och spinna lögner/det han vill att andra ska se eller tänka.
Personlighet: Rollas fram.
Bakgrundshistoria: Han förlorade båda sina föräldrar som barn. Flyttade fram och tillbaka mellan olika fosterhem, men trivdes ingenstans och kunde inte slå sig till ro. I ung ålder drogs han in i en värld av gäng, droger och mörker. Dåligt umgänge som lätt influerade hans tankar och åsikter. Numera medlem i en politisk grupp som inte har någon gräns till hur långt de är villiga att gå för att uppnå deras mål och få det de vill ha.

4 sep, 2020 18:20

Borttagen

Avatar


Ok, blev väldigt röriga mallar haha men ja c:
Vill du börja?

4 sep, 2020 20:31

Melusine
Elev

Avatar


Spoiler:
Tryck här för att visa!
Spoiler:
Tryck här för att visa!Namn: Kyra Nox
Smeknamn:
Ålder: 19
Utseende: https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2F564x%2Fdc%2F8a%2F06%2Fdc8a068f83a3c9aeb0948fbbc4455bff.jpg
Magiska Krafter/förmågor: Mörker, hypnos, manipulation, underjord, dvs kan navigera tunlar och benda berg och sten till sin vilja.
Personlighet: Kall, sadistisk, manipulativ, till en början.
Bakgrundshistoria: Går i skolan för mörk magi. Har blivit uppfostrad i en framgångsrik militärfamilj att mer eller mindre bli en krigsmaskin, vilket format henner personlighet. Vid 18 års ålder gick hon med i den politiska gruppen som hotar freden i landet, eftersom hon är missnöjd med styret.



Spoiler:
Tryck här för att visa!Namn: Niko Rivera
Smeknamn: Niko
Ålder: 19
Utseende: https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2F564x%2F73%2F72%2F18%2F737218a748cdc695a7c1b403742dfa7d.jpg
Magiska Krafter/förmågor: Kan manipulera vatten. Snö och is är hans specialiteter.
Personlighet: Tyst, dyster, sur, avlägsen.
Bakgrundshistoria: Växte upp med en ensamstående pappa som misshandlade honom. Har därför blivit avlägsen och kall som person. Går i samma klass som Kyra på Skolan för mörk magi.





Jag sätter igång!
____________

Luften var ljummen och löven hade precis börjat färgas orangea, det var den första September och läsåret skulle precs börja för alla stadens skolor. Griffins Akademi för Mörk Magi som hade stått tom under en hel sommar, hade precis fällt upp sina dörrar för att släppa in den friska höstluften tillsammans med alla elever, nykomlingar och gamla elever, alla lika nervösa och exalterade över det nya läsåret.
Niko var inte exalterad. Han var sur. Visserligen var han nästan alltid sur, men idag var värre. Han hade haft en jobbig morgon, hans kaffekokare hade gått sönder och nu värkte hans huvud av trötthet och han måde illa när doften av mat från stora salen slog emot honom.

4 sep, 2020 20:41

Borttagen

Avatar


Det blonda håret dansade över den unga kvinnans rygg då hon med lätta steg skyndade sig längs med gatan. Snart svängde hon in på en smal stig som ledde in till skogen. Det var en genväg som skulle ta henne till Griffins akademi. Faye hade för en tid sedan insett att hennes krafter gick betydligt djupare än vad hon hade kunnat föreställa sig. Hon besatt en kraft som ansågs förbjuden i hennes skola, en kraft som hon snarast möjligt skulle behöva lära kontrollera innan den kontrollerade henne. Då hon nådde fram till den stora järngrinden stannade hon upp, lyfte blicken för att studera den enorma byggnaden som tornade upp sig framför henne. Att komma in, hitta det hon var ute efter och komma ut igen utan att bli ertappad skulle förmodligen bli en utmaning. En utmaning hon var beredd på.

8 sep, 2020 19:54

Melusine
Elev

Avatar


Kyra satt lutad mot fönstret, uppflugen på fönsterbrädan. Hon undvik med stor försiktighet solskenet som sipprade in. Ljus och solsken gjorde henne illamående, yr. Hon trivdes bättre i skuggan.
Elever strömmade genom korridoren, alla klädda i den typiska skoluniformen, svarta kjolar eller byxor, med vit skjorta och en djuplila väst. En uniform som ute i staden ansågs smutsig. Kyra kände en våg av ilska fara igenom henne. De mörka magikerna ansågs som smutsiga av allmänheten, den ljusa eliten. Snart skulle de få betala ordentligt för sin arrogans, tänkte hon med ett leende lekandes på läpparna.
"Kyra!" ropade någon från längst bort i korridoren. Hon vände sig och såg bort åt hållet ropet kommit ifrån. Aisha, hennes rumskamrat, kom springandes mot henne, med sitt mörkblåa hår flygandes bakom henne.
"Hej, Aisi," sade Kyra.
"Varför siter du här helt själv?" frågade Aisha när hon flämtande stannade vid fönstret där Kyra satt. Kyra himlade med ögonen.
"Kom," sade hon "vi borde lämna våra saker på rummet."

8 sep, 2020 20:35

Borttagen

Avatar


Jason himlade med ögonen åt hans rumskamrat som grymtade då han vaggade runt i rummet och flyttade på saker, verkade inte nöjd hur han än placerade saker och ting. Varje svit på skolan hade två rum, ett kök och ett stort badrum. Charlie var en rätt rolig filur om man bortsåg från att han hade en lite onödigt munter personlighet i Jasons tycke. Den mörkhårige killen hade bett om feedback när det kom till rummets inredning men kom hela tiden på något han ville göra annorlunda. Antingen behövde en tavla flyttas två centimeter åt höger eller så skulle den stora krukväxten ge ett starkare intryck om den stod placerad i det vänstra hörnet istället för det högra. Vad det nu skulle betyda. Jason hade aldrig haft någon större smak för inredning. Eller han hade snarare aldrig brytt sig om det. Så länge han hade en säng att sova på var han nöjd. Han rynkade lite på näsan då han betraktade den fula krukväxten innan han hoppade ner från skrivbordet han suttit på.
"Kom nu," uppmanade han Charlie och klappade honom på axeln.

17 sep, 2020 18:39

Bevaka tråden

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > [prs] melusine & daenerys

Du får inte svara på den här tråden.