Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Prs mellan Nepflite och Dionysus

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Prs mellan Nepflite och Dionysus

1 2
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Nepflite *
Elev

Avatar


Mall man kan följa.

Namn:
Ålder:
Utseende:
Personlighet:
Art:
Övrigt:

Tänk på att man enligt sidans regler inte får mobbas. Reglerna säger alltså att man inte ens får mobba mig. Och struntar man totalt i det jag skriver så är det mobbning tycker.

25 jul, 2021 21:33

Dionysus
Elev

Avatar


Namn: Elias Manuel Lopez
Ålder: 25
Utseende:
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2F564x%2F0a%2F26%2Ffa%2F0a26fa3e520b92f583e4a51a63f56216.jpg

Bakgrund: Elias kommer från en lång släkt av jägare av det övernaturliga. Han har i sina tidigare år lärt sig att slåss och utrota alla sorters av varelser. Och nu är han redo att försöka gå sin egna väg.

Personlighet: Elias är inte alls seriös av sig, han har vad många skulle uppskatta som en nördig personlighet där han har tendensen av att prata för mycket. Han är en bra lyssnare och mycket noggrann när han möter nya folk innan han litar på dem. Vaksam och försiktig med nya saker, men fortfarande vänlig. Men om han är och jagar är han nästan som en helt annan person, seriös och nästan kall mot sina byten.

Bonus fakta: Elias går på skolan som en utbytes student som studerar biokemi.

Namn: Mona Westerna
Ålder: 20

Utseende:
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2F564x%2F60%2F24%2Fc8%2F6024c8d380464cc67e0fb5bf6c409b37.jpg

Bakgrund: Mona blev biten och vidare förvandlad till en vampyr rätt nyligen efter en one night stand med en kille, hon har fortfarande inte förstått det hela än, men hon väntar på en rätt person som kan hjälpa henne att förstå. Men hon är inte rädd, bara förvirrad och kan kanske inte kontrollera allt med hennes nya kropp än.

Personlighet: Mona är väldigt mycket en cool person, hon är mycket tävlings inriktad och logisk av sig. Men hon är trevlig och skulle hjälpa vem som än fråga. Men sedan hon förvandlades hade hon varit mer förvirrad och dragit sig tillbaka lite från hennes klassiska status av extrovert.

Bonus fakta: Mona är en tävlings simmare, men det senaste har hon inte tränat lika mycket på grund av incidenten.

And they were roomates.

28 jul, 2021 00:50

Detta inlägg ändrades senast 2021-07-28 kl. 18:56
Antal ändringar: 1

Nepflite *
Elev

Avatar


Namn: Jasmine
Ålder: 20 ( men är egentligen över 200 år)
Utseende: http://images4.fanpop.com/image/photos/21000000/Jane-Volturi-jane-of-the-volturi-21096422-320-480.jpg

Bakgrund: Hon blev biten när en viruspandemi gick och hon var döende i viruset.

Personlighet: Bland människor när hon inte jagar så försöker hon alltid vara vänlig, men inte för vänlig, inte vänligare en mänskliga.

Bobus-fakta: Hon är väldigt snabb, nästan snabbare än andra vampyrer, ja hon har än så än så länge...inte förlorat.
Hon bär också linser som gör att hennes ögon inte avslöjar sig


Namn: Samuel
Ålder: 25
Utseende: https://www.google.se/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fvampslash.wordpress.com%2F2011%2F09%2F19%2Fcharacter-study-alec%2F&psig=AOvVaw3rzZ5ycmUWzJfkt_cwn2eX&ust=1627644055666000&source=images&cd=vfe&ved=0CAoQjRxqFwoTCKCIu-GUiPICFQAAAAAdAAAAABAk

Bonus-fakta: Han har bruna ögon, inte röda.


Bakgrund: Han har inte jagat vampyrer länge, men han vällärd och har redan dödat flera stycken.

Personlighet: Han är seriös och beter sig väldigt vänligt mot folk som är vänlig mot honom.
Och är det en vampyr som han stöter på mitt i en folksamling eller på skolan så beter han sig normalt eftersom han vill undvika vampyrjakter mitt bland folk.


Tänk på att man enligt sidans regler inte får mobbas. Reglerna säger alltså att man inte ens får mobba mig. Och struntar man totalt i det jag skriver så är det mobbning tycker.

28 jul, 2021 18:17

Detta inlägg ändrades senast 2021-07-29 kl. 13:23
Antal ändringar: 4

Dionysus
Elev

Avatar


Elias satt vid sitt fönster en hand vid en kopp med starkt kaffe. Han andades in atomam från koppen och suckade. Det var första dagen efter han hade kommit tillbaka från den korta sommar ledigheten. Efter ett tag tog han på sig en enkel vit skjorta med ett par svarta jeans. Han lämnade lägenheten och bort mot bussen till kampus.

Mona låg i sin säng, ögonen fortfarande stängda. Hon kände runt på sin kropp, hon visste inte vad hon leta efter. Men efter att hon hade letat runt hittade hon det. Eller mera att hon inte hitta det, hennes puls var borta. Hon suckade. Det var inte så att hon inte visste vad hon kunde vara, men det var fortfarande skumt.
Men det var inte dags att tänka på det, utan det var dags att ta sig till skolan. Hon tog på sig en långärmad tröja och en brun velvet skjol. Hon stirrade på idrotts kassen vid dörren ett tag innan hon bestämde sig för att lämna den. På vägen ploppade hon i hörlurar in i öronen.

And they were roomates.

29 jul, 2021 00:02

Nepflite *
Elev

Avatar


Samuel var på skolan och väntade på några kompisar som han gick i samma klass som.


Jasmine gick mot Campus, det var hennes första dag eftersom hon hade nyss flyttat hit.
Hon hade flytt, inte bara på grund av vampyrjägare utan även för att människorna började misstänka vad hon var.
Denna stad hade hon inte sett tidigare så hon hoppades att hon kunde stanna här i några år.

Tänk på att man enligt sidans regler inte får mobbas. Reglerna säger alltså att man inte ens får mobba mig. Och struntar man totalt i det jag skriver så är det mobbning tycker.

29 jul, 2021 13:25

Dionysus
Elev

Avatar


Elias steg av bussen och försökte leta efter sina vänner, han skulle mött med dem innan han startade sina lektioner. Han såg efter att hade gått ett tag Samuel och vinkade lätt till honom och gick fram.

Mona suckade och fortsatte gå inom skolan, hon visste inte direkt vilket klassrum som hennes föreläsning skulle vara inom och suckade tungt. Hon kollade på schemat i sin telefon, men hon kunde inte lista ut skolan alls!

And they were roomates.

30 jul, 2021 22:21

Nepflite *
Elev

Avatar


Samuel såg sin vän komma och log mot honom, och var glad att han hade en annan vampyrjägare som vän. Han hade aldrig tyckt om att vara vampyrjägare själv.


Jane kom in i byggnaden och såg att den såg helt annars ut än sin förra.
Men hon hade fått sitt chema dagen innan så hon behövde bara ta sig till rätt klassrum i tid

Tänk på att man enligt sidans regler inte får mobbas. Reglerna säger alltså att man inte ens får mobba mig. Och struntar man totalt i det jag skriver så är det mobbning tycker.

30 jul, 2021 22:52

Dionysus
Elev

Avatar


Mona gick omkring i skolan och titta upp sedan från telefonen, men tyvärr var det försent och hon kom i direkt kontakt med en ung man, han såg ut som att han väntade på någon och Mona bugade huvudet.
"Fan! Jag ursäktar så mycket! Jag kunde verkligen inte," sa hon gav ett litet oroligt leende. Hennes mörk lila ögon skimrade i taklamporna av korridoren. Hennes ögon var inte alltid den färgen, men utan byttes efter att hon blev biten.

Elias kollade på tjejen som hade precis gått in i Samuel och log lite. Till henne och väntade på att hans vän skulle svara henne. Men han märkte ögonen, men höll tyst. han visste vad hon var, men han visste inte direkt om Samuel visste.

And they were roomates.

2 aug, 2021 22:56

Nepflite *
Elev

Avatar


Samuel kände när flicka krockade in i henne och han suckade tungt och sa.
-Ingen ursäkt.

Han såg hennes ögon och visste direkt vad hon var.
Men mitt på skolan kunde man inte direkt bry sig.
Han tittade på Elias och Han sa
-Mpste dem vara så distraherad jämnt?


Jane kom in och såg två killar en bit bort men vände bort blicken eftersom hon visste att det inte var särskilt trevligt att stirra

Tänk på att man enligt sidans regler inte får mobbas. Reglerna säger alltså att man inte ens får mobba mig. Och struntar man totalt i det jag skriver så är det mobbning tycker.

3 aug, 2021 08:00

Dionysus
Elev

Avatar


Elias log lite snett och kollade på tjejen som försökte skynda sig bort. Och suckade sedan.
"Du, folk är olika vissa har mer att tänka på än andra." Sa han med ett otroligt leende, "du behöver verkligen interagera mer med folk" skrattade han lite.
Elias visste att tjejen var en vampyr, men nämnde inget mer nu om det och valde istället att konfrontera sin väns omöjliga personlighet.

Mona skyndade sig iväg med telefonen och väskan i han oroligt. Det var inte direkt så att hon är ny till skolan, men så att hon inte visste hur hon skulle interagera med vanligt folk nu efter det hela, men hon försökte sitt bästa och hittade till slut klassrummet.

And they were roomates.

4 aug, 2021 00:40

1 2

Bevaka tråden

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Prs mellan Nepflite och Dionysus

Du får inte svara på den här tråden.