Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

PRS wolfy & Medi

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS wolfy & Medi

1 2
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Medi *
Elev

Avatar


wolfy

Det hade äntligen blivit fredag och Callahan stod i köket och packade sin axelväska med vattenflaskor. Inte för att han själv drack vattnet utan att få människor att lita på honom.
Om Cissel kunde bara komma med så skulle allt vara bra.
Han drog en hand genom det blonda håret och suckade irriterat. Hungern rev i honom och benen var på jakthumör. Men snart så skulle han jaga. Åh vad han hade längtat. Nu var det fredag och många skulle ut. Perfekt för honom.

Huset BloodthornBoken - Från min värld till din

30 aug, 2021 18:44

Medi *
Elev

Avatar


Callahan såg irriterat på sin klocka. Vart höll han hus? Hade han jagat utan honom igen? Snabbt tog han sig ut från huset och började gå mot den närliggande stranden. Han hade sett människor flockas och han log. Det här skulle gå så fort att han kände det på sig.
Hans blonda hår blåste svagt i vinden medan han tog sig fram. Allt hade förändrats under den tiden han hade strävat på denna jord. Men Callahan skulle inte dö än.

Rhiannon skrattade och såg mot Feye när hon kom mot bilen.
"Så är du redo?" Frågade hon och log vänligt. Hennes röda hår hängde i en fläta.
"Jag har tagit med mig några filtar ifall vi behöver sova i bilen. " Hon såg menande på henne.
"Aldrig att jag tänker köra full!" sa hon bestämt.

Huset BloodthornBoken - Från min värld till din

30 aug, 2021 19:18

Medi *
Elev

Avatar


Mobilen surrade i hans ficka och han drog upp den. Cessil hade ringt och han muttrade surt. Så nu passade sig det att ringa?
Han slog hans nummer och satte mobilen mot örat.
"Möt mig vid stranden. Det kommer vara fest." Sa han lågt och han lade sedan på. Inte slösa mer på honom. Om han kände Cessil rätt så hade han jagat utan honom vilket gjorde honom sur. Men vad kunde an göra egentligen? Callahan hade nu kommit till stranden och redan fanns det så många människor att han inte kunde bärja sig.


Rhiannon skrattade till och såg på henne.
"Sista helgen innan sommaren är slut? Snart kommer det vara kallt och du kommer klaga." Hon körde på vägen.
"Och dessutom så kommer du gilla det här. Massa öta killar kommer att vara där så du behöver inte tråna efter dina idoler." Skrattade hon och stannade vid ett rödlyse.

Huset BloodthornBoken - Från min värld till din

30 aug, 2021 19:32

Medi *
Elev

Avatar


Callahan skrattade och slog sig ner på en sten bland några ungdomar. Där kunde han se parkeringen och han kunde se Cissian komma. Glatt vinkade han till sin kompis och log retsamt.
"Åh där är du." Ropade han och såg sedan arg ut. Nog hade han jagat alltid. Callahan skakade nekande på huvudet.
Hur kunde han jaga utan honom? Callahan vände blicken mot brasan och han fokuserade på de knastrande vedbitarna. Havet som slog med vågor och skratten från människorna. Att de inte visste var det bästa.


Rhiannon flinade lite. Klart hon visste att hösten var mysig men hon skakade på huvudet.
"Det är inte det jag menar. Jag menar bara att man inte kan klä sig i söta klänningar på hösten och sitta vid stranden långt in på kvällen." sa hon och parkerade bilen. Hon såg på sin vän och suckade.
"Ända sedan Kim dumpade mig har jag saknat att vara med något." Hon skakade på huvudet innan hon öppnade dörren.
"Hjälper du mig? Vi har saker att bära." Hon gick till bakluckan och tryckte på knappen. hela bakluckan var fylld med läsk, chips och andra saker.
"Välj något att bära bara."

Huset BloodthornBoken - Från min värld till din

30 aug, 2021 19:58

Medi *
Elev

Avatar


"Åh sluta." sa han och reste sig för att se på sin vän.
"Visst vi glömmer det men vill du övernatta hos mig?" Han skrattade sedan.
"Jag är på bra humör jag är bara hungrig. Problemet är att jag är kräsen. Du vet hur jag gillar mina. " Han lade armarna ikors.


Hon kunde inte låta bli att skratta till och hon tog ett flak med läsk själv oc lastade på chips.
"För att du kanske får mat av andra. Man får ta av oss om man delar med sig av sitt." Rhiannon log mjukt och stängde luckan.
"Ska vi gå då? Jag hör musiken. Gud vad det här ska bli roligt!"

Huset BloodthornBoken - Från min värld till din

30 aug, 2021 20:14

Medi *
Elev

Avatar


Han såg på honom och skakade sedan på huvudet.
"Du har rätt. Men vi måste ändå talas vid privat snart. Inte över mobilen." Han såg de två tjejerna komma ner till stranden och Callahan log. Hon med den blommiga klänningen skulle duga fint. Så söt on var.
"Åh vill du göra mig sällskap Cessian?" " Han pekade mot den rödhåriga.
"Vill du ha henne?"

Rhiannon satte sig ner och hon lade armen om sin vän.
"Vår plan är att inte bli fulla. Vi ska dock ha roligt. Se när folk gör bort sig och dansa." Sa hon och tog fram två burkar.
"Här ta en." sa hon och log mot henne.
"Kolla mot stenen där borta. Det är två riktigt snygga killar som spanar in dig."

Huset BloodthornBoken - Från min värld till din

30 aug, 2021 20:28

Medi *
Elev

Avatar


"Ja för det är hemligheter." sa han och hoppade ner från stenen.
"Kom nu. De ser på oss så varför dröja oss? Vi får säkert sitta vid dem." Han gick fram och log.
"Har ni något emot att vi sitter med er?" Han logcharmigt. Kunde han sätta sig utan att få dem att göra som han sa. Han såg på tjejen med kläning och han log.
"Hej jag heter Callahan och du?"

Rhiannon såg på henne.
"Jag sa ifall vi behöver sova i bilen, betyder inte att vi ska. Jag vill inte köra full." Hon såg på sin vän och skrattade senare till.
"Men bilen är rätt skön at sova i när man är full."
Rösten fick henne att se upp och hon log.
"Det är självklart. Slå dig ner." Sa hon och log.
"Vill du ha en läsk kanske?" Frågade hon och tog upp burken.

Huset BloodthornBoken - Från min värld till din

30 aug, 2021 20:46

Medi *
Elev

Avatar


Callaha såg på sin vän och suckade.
"Du är så framfusig." Suckade han och slog sig ner.
"Ni får ursäkta honom. Han blir alltid såhär när han ser vackra tjejer." Han log och sträckte ut handen.
"Feye..." Han log.
"Det passar dig. Låter underbart." Sa han och nickade försiktigt. Han vände blicken mot brasan och lade sedan på sned. Människor var så kostiga ibland.
"Så vad gör ni här ikväll?" Frågade han och vände sig om mot Feye igen.

Rhiannon såg på Cessian och drog bort burken från honom.
"Din vän var här först." sa hon och gav Callahan läsken och vände sig mot Cessian.
"Och vad gör du denna kväll?" Frågade hon och lade huvudet på sned.
"Raggar på tjejer ihop om att få deras nummer?" Sa hon och skrattade.
"Om jag säger att jag inte har en mobil då?"

Huset BloodthornBoken - Från min värld till din

30 aug, 2021 21:00

Medi *
Elev

Avatar


"Och vem skriver brev i dagens läge?" Sa hon retsamt och tog en påse med chips och öppnade den.
"Inte jag iallafall." Sa hon och lutade sig mot sin vän.
"Jobbar du i stan eller är du bara här över dagen?" Frågade hon och log lite. Hon stoppade ner handen i påsen och tog chips.
Försiktigt iakttog hon honom och svalde. Han var rätt snygg. Men hans framfusighet var inget hon gillade, Så det var ett minus.

"Men jag tycker att det är vackert. Feye är vackert." Han log och skrattade till. Drog handen genom det blonda håret.
"Callahan är däremot något konstigt namn. Min mamma måste varit gammalmodig." Han flinade. Jo han hade varit gammalmodigt. men på den tiden hon var vid livet var det ett namn att bära med stolthet.

Huset BloodthornBoken - Från min värld till din

30 aug, 2021 21:13

Medi *
Elev

Avatar


Rhiannon såg på honom och skrattade sedan.
"Sant. Jag heter Rhiannon." Sa hon och lyfte burken till sina läppar. Hon tog några djupa klunkar innan hon såg på honom.
"Vad jobbar du med? Får jag gissa?" Frågade hon och synade honom och flinade sedan till.
"om jag får gssa skulle jag säga lärare. Eller kanske i bokhandeln?" sa hon men skakade sedan på huvudet.
"Nej försäljning med tanke på din framfusighet." Hon skrattade sedan.
"Gissa vad jag jobbar med."

Callahan ignorerade sin vän. Om han drog med sig Feye skulle hon bli orolig. Bäst att bygga upp ett förtroende och han log.
"Jag är så glad att du gillar det." Han drack och nickade mot brasan.
"Gillar du brasor?" Frågade han. Löjliga frågor var en perfekt isbrytare.

Huset BloodthornBoken - Från min värld till din

30 aug, 2021 21:29

1 2

Bevaka tråden

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS wolfy & Medi

Du får inte svara på den här tråden.