Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

[LÅST] James Carnalos Vamp

Forum > Fanfiction > James Carnalos Vamp

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Prolog:
James Carnalos Vamp, döpt efter sin far: James Vamp. James hatar sin pappa, han var dödsätare, gav uppgifter till Voldemort, han gav uppgifter till Dumbledore, han var med i Dumbledores Arme, han använde polyjuice elexir fölr att komma in i hogwarts och gömde den riktiga eleven. Han förådde dödsätarna, han förådde D.A., han förådde Dumbledore. Enligt Carnalos är han en falsk idiot. James Vamp blev mördad av en dödsätare som misstänkte honom för förräderi. Just nu befinner sig Carnalos i london, på väg mot King's Cross station.

Kapitel ett:
James Carnalos Vamp gick mot stationen framför sig. Hans skolböcker och klädnad låg i säkert förvar i hans förhäxade ryggsäck. James brydde sig inte om spårmärket, han brände alla brev från ministeriet om hans för tidiga trolldom utanför hogwarts, ministeriet verkade så trött på honom så att dem lä't honom vara. James kitter och uggla bar han i sina båda händer.
I sin ögonvrå såg han en sten flyga mot honom, antagligen någon av de mugglarungarna som alltid var på honom för att han var anorlunda. James stannade, släppte ner kitteln och tog fram sin stav. Han viskade tyst:
- Protego. stenen studsade bort från honom flera decimeter innan den egentligen skulle ha träffat hans ansikte. Han vände sig mot ungarn och pekade staven mot dem samtidigt som han mumlade nonsens, de tre pojkarna sprang iväg till sina mödrar för att berätta vad som hänt.
James fortsatte mot stationen med sin kittel i högerhanden igen. När han väl stod framför pelaren mellan perrong nio och tio stirrade han på den ett litet tag och gick lungt rakt igenom den. Ett stort magnifikt rött tåg stod nu framör honom och han log, hem ljuva hem.
När James satt i sin som alltid ensamma kupé såg han en grå uggla flyga utanför hans fönster.
Ännu ett försök att läxa upp mig, tänkte han och öppnade fönstret. Ugglan flög in och han drog sin stav.
- Lamslå! en röd stråle träffade ugglans bröst, james plockade upp den och slängde ut den ur fönstret. Han pekade staven mot illvrålet som nu låg darrande på golvet.
- Incendio. sade han lungt, brevet började brinna. James satte sig åter igen ner och väntade på att få komma hem till sitt kära Gryffindor.

26 dec, 2010 20:41

Borttagen

Avatar


Kapitel Två:
James satt nu i stora salen med sin mp3, som han hade fått av sin mugglar mamma, inpluggad i sina öron, volymen stod på max. En av de andra Gryffindor eleverna puttade till honom med sin armbåge, han viftade med sin stav under bordet och viskade:
- Muffilato. Ett svagt surr fylllde de närsittandes öron.
James slog lätt sin trollstav på sin mp3 som höjde ljudet ännu mer. Han log. Jmes såg Dumbledore resa sig upp och vifta med staven, James muffilato besvärjlse fösvann ochhans mp3 slogs av. Dumbledore börjar tala:
- Kära elever, välkommna tillbaka. Och välkommna hit till er nya elever. Jag hoppas att festmåltiden ska smaka lika gott som den brukar.
Efter måltiden följer James alla Gryffindor elever upp till sällskaps rummet. En prefekt kommer fram till James.
- Du, det där var inte sjsst. Tror du inte att vi prefekter kan upptäcka en muffilato besvärjelse?!
James pekar snabbt sin stav mot vässlan och säger:
- Obliviate. Ron Wealsey glömmer snabbt händelsen.
James går upp till sovsalarna och lägger sig i en av sängarna.

Nästa dag:
James första lektion var trolldryckskonst, han gick ne till Snigelhorns sal och satte sig vid en avbänkarna, ensamm som vanligt.
- James, du är sen som vanligt. sade Snigelhorn, James ignorerade honom och pekde diskret sin stav mot Hermione Granger och viskade:
- Legilimens. en sag legilimens visade Jmes Snigelhorns instruktioner. Hermione erkade inte märkt något, hon fortsatte med sin trolldryck, surt stirrande på Malfoy som försökte charma in sig hos sin nya trolldrycks lärare. Dörren öppnades igen och två personer sprang in, Vässlan och Pottan. De sade att de inte hade några böcker eller ngredienser, Sniugelhorn sade till dem att det fanns att låna i skåpet.De två vännerna gick mot skåpet, James fortsatte med sin trolldryck. Enigt Hermiones minnen skulle de göra en ätt så simpel dryck. Jaes öppnade boken på rätt sida och följde instuktionerna. Han märkteatt Pottan verkade göra bättre ifrån sig än vanligt.
När alla var färdiga kollöade Snigelhorn allas drycker. Han sade ingen kommentar om James dryck. Detta gjorde Jame ät så sur, han hade åt minsånde gjort lika bra ifrån sig som Hermione.
James var först ut av alla elever. Han skolkade rästen av lektionena förutom försvar mot svarkonster.
Nu var det dags för uttaginen till Gryffndors lag, James tog med sin rensopare, han hade inte råd med en nimbus, vilket han var sur för. Han flög jättedåligt på rensoparen.

27 dec, 2010 13:01

jan
Elev

Avatar


bra berätat meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
eeeeeeeeeeeeeeee
eeeeeeeeeeee
eeeee
eee
ee
r

Jag tror livet är en dröm. Men vad händer den dagen du vaknar från denna dröm? https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F40.media.tumblr.com%2F2b692904d77e7aa99c0713a3cff102ff%2Ftumblr_ngp2jxsRMe1sgz41fo1_400.jpg

28 dec, 2010 19:34

Borttagen

Avatar


ursäkta stavfelen i det förra inlägget, mitt tangentbord var CP

31 dec, 2010 18:00

MattiasD
Elev

Avatar


Tråden låses då den inte uppfyller

regel 4.
Skrivet av Eriskay:
I första inlägget för din tråd fyller du i följande formulär så att folk vet vad det är frågan om:

Titel: Detta är samma som trådrubriken fast utan angivelse om språk.
Språk: Engelska eller Svenska
Typ av text: Dikt, Fanfiction eller något annat om du har hittat på nåt helt unikt. Uppsatser och dylika texter är inte okej såvida du inte får för dig att skriva fem sidor om drakuppfödning i Australien från Hermiones perspektiv eller liknande.
Antal kapitel hittills: säger sig självt, räkna!
Färdigskriven: Ja eller Nej
Rating: Här ska det framgå hur våldsam, äcklig eller naken din berättelse är, så att säga. Läs mer om alternativen i stickyn för ratings.
Beskrivning: En kort beskrivning av handlingen. Det är inte nödvändigt att inkludera denna utifall du inget vill säga, men folk nappar lättare på att läsa om de får ett hum om vad som försiggår.


Det är helt ok att skapa en ny.

1 jan, 2011 11:57

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > James Carnalos Vamp

Du får inte svara på den här tråden.