Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Dramione~Privat rollspel

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Dramione~Privat rollspel

1 2 3 4
Bevaka tråden
Användare Inlägg
swagrid
Elev

Avatar


Hej! Jag och mafin ska rollspela här, och ni får gärna läsa. Bevaka gärna.

Jag är Hermione Granger och mafin är Draco Malfoy!
Det har nyss varit jullov och vi går vårt fjärde år.

Du får börja, söti.

Kolla min presentation och skicka vänförfrågan! :D

16 okt, 2012 15:52

mafin
Elev

Avatar


lalala jag vill inte börja men oki
~
Draco gick med Crabbe och Goyle till deras lektion. De trögfattade (d.v.s. Crabbe och Goyle) babblade på om meningslösa grejer, som varför chokladgrodor var just grodor, och inte typ elefanter eller något annat stort djur. De menade att ju större djuret var, desto mer fanns det att äta.
Ibland undrade Draco varför han fortfarande var med dem.

16 okt, 2012 15:56

swagrid
Elev

Avatar


så bäst alltså ♥
~
"Harry, Ron! Vänta på mig!" ropade Hermione. Ron och Harry vände sig om och stannade. Hon sprang bort till dem men inte för snabbt så att hon skulle tappa sina böcker som hon hade i famnen.
"Varför har du alltid så himla många böcker med dig?" frågade Ron och kollade frågande på henne.
"Det ska väl inte du bry dig om som knappt vet vilken lektion det är" fnös hon och vände sig mot Harry. "Ska vi gå?"

Kolla min presentation och skicka vänförfrågan! :D

16 okt, 2012 15:59

mafin
Elev

Avatar


eller hur 8')
btw ska dom ha trolldryckskonst nu eller
~
Draco suckade för sig själv, nu tyckte de att de skulle vara med och bestämma smakerna till Bertie Bott's Bönor, eftersom de tyckte de hade så bra idéer.
Fanns det någon böna för idioti? För det skulle passa bra för de.

16 okt, 2012 16:06

swagrid
Elev

Avatar


jaup
~
De gick mot fängelsehålorna. På vägen blev de stoppade av Colin Creevey, som såklart skulle prata med Harry.
"Hej Harry!" sa han och log sitt bredaste leende.
"Hej Colin" svarade Harry tröttsamt. "Du, vi ska ha lektion nu så vi måste skynda oss."
Colin såg lite sårad ut. "Jaha" sa han besviket och sänkte huvudet en aning. "men då ses vi då." sa han och gick.
"Alltså, han gillar dig Harry" sa Ron när de hade börjat gå. Harry kollade på Ron som om han var från en främmande planet. "Det säger du inte?" sa han och log.

Kolla min presentation och skicka vänförfrågan! :D

16 okt, 2012 16:13

mafin
Elev

Avatar


De gick ner för en av de hundratals trappor som gjorde Draco galen.
Till slut kom de fram till klassrummet, satte sig ner vid en ledig bänk och väntade. De var de första, om man inte räknade med två Slytherin-flickor som altid fnissade åt allt.

16 okt, 2012 16:17

swagrid
Elev

Avatar


Hermione kollade på klockan. "Vi börjar om fyra minuter." sa hon. De tre bästa vännerna skyndade iväg.

Väl nere i klassrummet, eller ja, fängelsehålan, så hittade de en bänk som de kunde sitta vid. Crabbe, Goyle, Draco Malfoy och två andra tjejer från Slytherin var redan där. Fler människor trillade in och lektionen började. Snape skulle dela in dem två och två som de skulle jobba med på hans lektioner under två veckor.

Kolla min presentation och skicka vänförfrågan! :D

16 okt, 2012 16:27

mafin
Elev

Avatar


"Ni två där," sa Proffesorn högt och pekade på tjejerna. De fnittrade igen och såg allmänt störda ut.
"Och ni två," mumlade han nu mycket tyst, pekade på Potter och Weasley.
"Crabbe och Goyle och..."
Såklart.
"Malfoy och Granger."

16 okt, 2012 16:34

swagrid
Elev

Avatar


tänkte liksom att två veckor också en lektion varje dag som är 1 timme lång
~
Hermione suckade. 'Trolldryckskonst med Draco Malfoy i tio timmar, kul', tänkte hon.
"Sätt er i era par", sa Snape och både Hermione och Draco reste sig. Varför skulle alla få vara med sin bästa kompis och Hermione med Draco Malfoy? Draco gick och satte sig bordet framför Harry och Ron, med Hermione i släptåg.
"Idag ska ni blanda till ett sömnelexir" sa Snape. "Sida 309 i boken. Sätt igång."
Hermione slog upp sidan 309. "3 trollnaglar, 7 trädgårssniglar, 1½ dl enhörningsblod och 2 teskedar rost från gammal bil" sa Hermione till Draco och kollade på honom.

Kolla min presentation och skicka vänförfrågan! :D

16 okt, 2012 16:43

mafin
Elev

Avatar


Draco kollade ogillande på receptet, men började motvilligt leta efter ingredienserna.
"Nu har tatt trollnaglarna och enhörningblodet, du får ta det andra," muttrade han surt och satte burkarna på bordet.

16 okt, 2012 16:47

1 2 3 4

Bevaka tråden

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Dramione~Privat rollspel

Du får inte svara på den här tråden.