Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Sword art online

Forum > Quidditchplanen > Sword art online

1 2 3 4 5
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Oki dags för en SAO rollis c:
Handling:
Det utspelar sig några år i framtiden, då det kommer ut ett nytt spel- Sword Art Online!
Det lockar till sig många tonåringar, som går och spelar det.
Men, i stället för att spela framför en dator så spelar man med en hjälm (NerveGear).
I spelet kan man möta andra spelare, besegra bosser, och sånt.
I alla fall, om man dör i spelet dör man också i verkligheten, eller om någon försöker frige en från utsidan - kommer elvågor förstöra ens hjärna.
En dag kan vi inte logga ut, och vi får information av ledaren. Vi måste nå level 100 innan vi kan logga ut.
Våran kamp för överlevnad börjar nu.
Mer rollas.
Regler:
- 11+ (åldersgräns för att spela.)
- Sex otillåtet!
- Ta över, härma, döda någons mall är såklart utan tillåtelse förbjudet.
- Inte för brutalt!
- Om due ska göra något hemskt som kan anses vara hemskt av vissa läsare, gör den i en spoiler!
- Man är grön spelare, röd spelare eller orange spelare!
- Om du inte vet vad SAO är, skicka en uggla så svarar jah.
- Max 3 nackdelar på mallen.
- Du måste kunna rolla.
- Jah skriver mär vi börjar, oki?
- Max 5 maller!Fråga om du vill ha fler.
- Fråga om att vara ledaren.
- Beskriv mallens utseende. (Är lite krångligt med bilder.)
- Inte maxnivåer i början. De man kan vara på är 0-50.
- Ingen kill/tjej-magnet.
- Dissa ingen.
- Kärlek och bråk tillåtet ofc.
- Jah styr rollisen, samt bestämmer väder, dag och tid i spelet!
^^^^^
Man har även sitt riktiga utseende i spelet!^^
^^^^^
SpelNamn: Darky c:
IRLNamn: Andrea
Svärd: Ett svart, blankt, långt svärd. Har en inristning med en drake som slingrar sig på det.
År: 15.
Personlighet: Snäll, modig. Har svårt för att visa känslor. Blyg och tyst i skolan. I spelet är hon retsam. Mer rollas.
Level: Hon levlade nyss till level 35.
Utseende: Har lavendel-lila hår, rufsigt samlat i två flätor. Svarta ögon som blänker vackert. Hon har en ganska liten näsa. Har ett ärr som löper på ryggen.
Smal, slank kroppsbyggnad. Har rätt stora fötter.
IRLKläder: Har en svart tshirt med en dödskalle på, eller en Black Veil Brides/Motörhead-tröja. Har svart jeans. Har ett halsband som sitter tätt runt halsen med utstickande nitar. Har även ett sånt nitarmband på händerna. Brukar ha lila strumpor.
Spelkläder: Ett blått linne. Svarta armvärmare, med lila små bälten på längst ut. Svarta shorts. En kortärmad svart jacka med luva på, som hon ofta har uppdragen. Har ett svart nithalsband som irl på sig. Lila tights. Svarta kängor med blå snören.
Övrigt: Är en riktig SAO-nörd. Dålig i skolan. Dålig på att laga mat. Har svårt att få saker gjorda. Har en död pappa som dog när hon var 12. Hennes mamma sitter i fängelse, och därför har hon flyttat till fosterhem hela tiden. Har socialfobi. Spelar elgitarr. Mer rollas!

11 aug, 2015 19:22

Borttagen

Avatar


(Joina?)

11 aug, 2015 19:32

Borttagen

Avatar


(Ofc)

11 aug, 2015 19:32

Smurfhan
Elev

Avatar


(Tar ni min mall får ni med Smurfhan och göra!)

N: Ethan

Spelnamn: Ethan

V: Lite olika men mest knivar och långa svärd.

Å: 17

V: Lite olika men mest knivar och långa svärd.

U: Han har svart och grått hår som är rätt långt baktill, ett par mörkgråa ögon, liten näsa, en söt mun med piercing vid underläppen och spestig ansiktsform. Han är 1.73 meter lång och trvis med hur han ser ut.
Han har alltid mörka kläder inreal men i spelet är han tvärt emot, han bär ljusa kläder och har ljust hår.

P: Han är väldigt tyst, negativ, osocial, nedstämande och avskyr närkontakt med personer när du först träffat han men lär du känna honom mer inser du hur snäll, vänlig, godhjärtad, omtänksam, rolig, och charmig han egentligen är.

Läggning: Bög.

Klädstil: Han har mer hiphop eller punk stil.

Bakgrund: Blev bortstött från sina föräldrar och därför aldrig känt sig älskad av någon. Den enda sanna vän han hade dog i en tragisk bilolycka och blev som han är idag.

Svaghet(er Rädd för att visa sig svag och känslig. Att våga öppna upp sig och visa sina känslor för någon.

Familj: Bor tillsammans med sina föräldrar och är ensamt barn.

I: Musik. Slöa. Chilla med kompisar.

Ö: Singel. Förstår kärleken och avskyr den. Avskyr att prata inför stor publik.

11 aug, 2015 19:39

Borttagen

Avatar


Min mall;

IRLN: Zoe
SN: Sadown
S: Ett silvrigt, smalt, ganska långt, blänkande.
L: 32
Å:16.5
Ö: lojal, modig, blyg, smart, snabb, smidig, pratar sällan, gillar inte att prata, gillar typ inte andra, har inga vänner, vill helst bara vara själv, kommer och går som hon vill, pratar om sig själv i tredje person, nästan aldrig glad, bi♥️(ingen vet), har aldrig vart kär, vän med Ethan (om det är okej), mer rollas!!
U: Långt lite rufsigt lila hår, alltid utsläppt. Gråa ögon. Lite fräknar. Smal. Mellan lång.
IRLK: Mörkgrått linne med en svart luvtröja med typ kattöron på över, slitna jeans, en svart och vit randig armvärmare på höger arm, armband på vänster arm, svarta kängor med blått skosnöre på vänstra skon och rosa skosnöre på högra,
SK: Samma som IRL

Mer rollas!!

11 aug, 2015 19:54

Borttagen

Avatar


Okej, vi börjar!
Spelledaren har nyss berättat att det inte går att logga ut och alla har panik.
Dag: Fredag
Tid: 18.07
Väder: Sol, svalt.

Darky:
*ser hur alla springer*
*skyndar för att inte bli nerknuffad*
*sätter sej på en bänk och väntar*

11 aug, 2015 19:56

Smurfhan
Elev

Avatar


Ethan
*Står kvar och ser tomt framför sig*
"Vad sa han?"

11 aug, 2015 20:02

Borttagen

Avatar


Darky:
"Puh. Dumma folk".
*pustar ut och väntar lite till*
*spanar bort mot någon kille (Ethan)*

11 aug, 2015 20:05

Borttagen

Avatar


( Kan Zoe och Ethan vara vänner?)

11 aug, 2015 20:06

Smurfhan
Elev

Avatar


( Oki for me )
Ethan
*Ser sig snabbt omkring och märker att alla nästan gått och kliar sig generat i huvudet*
"Ja det var ju pinsamt.."

11 aug, 2015 20:07

1 2 3 4 5

Bevaka tråden

Forum > Quidditchplanen > Sword art online

Du får inte svara på den här tråden.