Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Nya Pottermore

Forum > Harry Potter > WizardingWorld.com > Nya Pottermore

1 2 3 ... 5 6 7
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Tiramisu
Elev

Avatar


Aaaah, nya Pottermore.com är släppt! Jag hittar ingen annan påbörjad tråd om detta men måste få diskutera med någon!

Vad har ni för föväntningar på denna nya sida? Hur blir man medlem? Keep on going!

Jag är så sjukt exalterad inför det här och har ingen aning om det är befogat eller ej!

Don’t worry. You’re just as sane as I am.

22 sep, 2015 17:02

Borttagen

Avatar


Skrivet av Tiramisu:
Aaaah, nya Pottermore.com är släppt! Jag hittar ingen annan påbörjad tråd om detta men måste få diskutera med någon!

Vad har ni för föväntningar på denna nya sida? Hur blir man medlem? Keep on going!

Jag är så sjukt exalterad inför det här och har ingen aning om det är befogat eller ej!
samma här!!! Men har du hört, att det kan bli grymmare än vad man tror

22 sep, 2015 17:05

Borttagen

Avatar


Hoppas hoppas hoppas att det blir amazing, vilket det troligen kommer bli ♥

22 sep, 2015 17:26

Tiramisu
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Tiramisu:
Aaaah, nya Pottermore.com är släppt! Jag hittar ingen annan påbörjad tråd om detta men måste få diskutera med någon!

Vad har ni för föväntningar på denna nya sida? Hur blir man medlem? Keep on going!

Jag är så sjukt exalterad inför det här och har ingen aning om det är befogat eller ej!
samma här!!! Men har du hört, att det kan bli grymmare än vad man tror


Jag hoppas verkligen det! Men verkar inte som man kan bli medlem ännu?

Don’t worry. You’re just as sane as I am.

22 sep, 2015 17:43

Borttagen

Avatar


OMR! Kan man bli medlem?

22 sep, 2015 17:57

Qlql
Elev

Avatar

+4


DET ÄR JU HELT FÖRSTÖRT! HELA KÄNSLAN ÄR BORTA! ALLT ÄR BORTA!
Ingen känsla, inga vackra bilder, inga interaktiva upplevelser, ingen mystik.... ALLT ÄR FÖRSTÖRT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fdetectiveananas.d.e.pic.centerblog.net%2Fnocnh9xz.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fthumbs.gfycat.com%2FReasonableDeafeningAmethystsunbird-size_restricted.gif

23 sep, 2015 22:14

Parva Fortemque
Elev

Avatar

+1


Skrivet av Qlql:
DET ÄR JU HELT FÖRSTÖRT! HELA KÄNSLAN ÄR BORTA! ALLT ÄR BORTA!
Ingen känsla, inga vackra bilder, inga interaktiva upplevelser, ingen mystik.... ALLT ÄR FÖRSTÖRT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

DU SNODDE MINA ORD! Alltså så tycker jag likadant... Det är mitt uttryck för att jag håller med... x)

www.kulturforeningennimbus.com

23 sep, 2015 22:31

Frivolt
Elev

Avatar


Alltså håller de på och utvecklar sidan just nu eller vad? Kan man logga in än eller har de typ tagit bort allt??
Eller va?

Fattar ingenting ;O Är ens användare kvar? Eller är den lika borta som den gamla sidan?

23 sep, 2015 23:10

Evreka
Elev

Avatar

+7

Detta inlägg gav 2 poäng till Ravenclaw!

Jag har två artiklar som beskriver förändringen rätt bra, båda är på engelska:
A Press Release 11 September Finns tydligen inte längre.
Article on how Pottermore Redies Radical Relaunch också från början av september.

Kortfattad sammanfattning
Ursprungssidan riktade sig främst mot skolbarn under 13 år (vilket i England kräver rigorös övervakning och hopplöst dåliga kommunikationsmöjligheter mellan användare (i princip inga). Den fylldes därför med spel, och "plocka upp"-saker som var enkla sätt att interagera med. Sedan för två år sedan konstaterade man att det var inte så många barn (under 13) på siten (förhållandevis) och ville anpassa innehållet efter de som faktiskt är där och är intresserade.

Sedan ville de också göra innehållet tillgängligare från mobila produkter: telefoner, paddor...

Dessutom har de äntligen fattat att det är Jo Rowlings texter som lockar massvis av besökare och istället för att gömma dem på krångliga ställen vill de nu lyfta fram dem och annan unik info.

Så merparten av siten är tänkt att fungera utan inloggningskonto om jag förstår det rätt. Jag hittade precis info om att vi kommer att kunna logga in på våra konton igen så småningom (men jag har ingen aning om vad de kommer att innehålla.) Samtidigt talar den nya välkomstsidan om att Sorteringshatten, möjligheten att bli vald av en Wand, kunna få en Patronus... ska komma tillbaka. Just nu är sidan enbart informativ, inga lekar eller andra interaktiva delar.

Man har anställt en riktig journalist som även är ett "HUGE HP fan" för att skriva nyheter, features och göra "Behind the Scenes" artiklar om den nya Scamander filmen som just nu spelas in, och kunna ge insider info från The Cursed Child, pjäsen som sätts upp i London nästa år.

Den nya sidan innehåller alltså lättillgänglig tilläggsinfo från Jo, men även info om hur HP filmerna spelades in, snuttar från HP-filmerna, några citat från karaktärer mm

Jag föredrar det här formatet helt klart, särskilt om interaktiva moment kommer tillbaka i viss utsträckning. Äntligen kommer man åt Jos ord utan att logga in och gå igenom sju böckers moment (nåja ca 3,5 i medel) för att hitta det man letar efter! Dessutom går det att citera dessa - de presenteras som text, inte bild. (Även om det kanske är justare att länka till hela texter än att kopiera dem om de ska nås från ett forum online.) Men man kan ju t.ex. vilja citera en viss bit, endast.

Jag har tillbringat varje ledig stund (nästan) på gamla Pottermore i ca 2 veckor, dvs sedan jag fick klart för mig att sidan skulle göras om, för att säkerhetskopiera Jos info därifrån (personliga kopior på skärmdumpar har ju alltid varit OK på gamla siten), för säkerhets skull. Igår jämförde jag det som finns nu, med det jag har kvar och det är inte mycket som försvunnit i informationsväg/underhållning från Jo. Totalt är det 9 texter som inte finns på nya Pottermore, varav flera var väldigt korta. Men t.ex. rapporteringen från Quidditchmästerskapen 2014 (under The Daly Prophet) verkar saknas.

I gengäld har vi fått ny info om the Potters och en del behind the scenes från HP filmerna.

Roa er med HP Puzzles på: Try & Trix (Engelska)

24 sep, 2015 12:55

Wimlla
Elev

Avatar


för att fylla i lite på Evreka

Som jag förstår det så kommer man vara tvungen att göra en ny inloggning och sorteras in i ett elevhem på nytt. detta eftersom de har gått ut med förändringar. därför är säkert sorteringsfrågorna annorlunda konstruerade. om jag har förstått rätt så kommer man dessutom att få göra ett nytt test på sin trollstav också. de gamla testerna är ju skapade för den förra sajten. nu är hemsidan utvidgad för mobiler och diverse, vilket betyder att även dessa tester kommer att vara tvungna att anpassa sig efter dessa förutsättningar.

Redaktören på pottermore konstruerar just nu så att användarna kommer kunna ta reda på sin egna patronus.

hemsidan är som sagt ovan anpassad för en äldre målgrupp men kommer fortfarande att utstråla av magi och spänning.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F38.media.tumblr.com%2F232bc0ed3139db041c7dfaef19fa5e5e%2Ftumblr_nda85n2zlt1qib28ko6_500.gif

24 sep, 2015 21:39

1 2 3 ... 5 6 7

Bevaka tråden

Forum > Harry Potter > WizardingWorld.com > Nya Pottermore

Du får inte svara på den här tråden.