Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Maffian (detektivlek)

Forum > Quidditchplanen > Maffian (detektivlek)

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Emma07
Elev

Avatar


Gör ett nytt försök

Detta går ut på att få fram mördarna i skolan, och det är ungefär som en detektivlek.

Regler och karaktärer:

Spoiler:
Tryck här för att visa!Maffia - väljer vem som ska dö. Om det blir tillräckligt med folk så har vi flera maffia.

Seriemördare - Ungefär som maffian, i princip samma. Vill typ döda alla.

Läkare - Kan välja att rädda någon.

Seriemördaren är litet utav bossen över maffian, och de bestämmer tillsammans vem som ska dö under natten och hur den ska dö, och skriver det till mig, som är berättare. Sedan anklagar man varandra. Exempel:

Emil hittas död.

Folket får anklaga - "Bertil var alltid avundsjuk på Emil över att han var rik."

Den/dem anklagade får försvara sig - "Jag hade kommit över det, vi var till och med vänner ju!"

Sedan röstar alla på vem de tror är mördaren genom att skriva pm till mig, och den som får flest röster åker ut.

Sedan börjar det om igen, genom att det blir natt igen och någon annan dör. Det hela avslutas om seriemördaren och maffian dör eller om alla andra är döda.
Om ni vill vara med så skriver ni det här plus ett namn som ni har i spelet, om ni vill. Om vi får roller så skriver jag till er, och jag skriver ut här och lägger ut en lista med alla namn och deltagare när spelet startar


Story

Det ringer i skolklockan, och sista lektionen innan höstlovet är äntligen över. Strax fylls korridoren utav glada elever som tar ur väskorna ur skåpen. Men snart töms den igen när eleverna har bråttom hemåt och till bussar.
Men när de sista eleverna ska gå ur skolan upptäcker de att dörrarna är låsta, och hur de än letar finner de ingen lärare eller någon som kan öppna åt dem. Mobilerna har ingen täckning, och snart känns skolan mycket kusligare när ljusen är släckta, korridorerna tömda, dörrarna låsta och en grupp elever instängda.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia0.giphy.com%2Fmedia%2FtncKmuhljYOlO%2Fgiphy.gif

17 nov, 2016 15:49

Bevaka tråden

Forum > Quidditchplanen > Maffian (detektivlek)

Du får inte svara på den här tråden.