Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

@ Vid start av Rollspel!

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Vid start av Rollspel!

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Emmi
Prefekt

Avatar

+4


Att starta ett rollspel är inte så svårt och det tar inte så lång tid men det finns de där OBSen man bör ha i åtanke!

När du hittar en rollspelspartner
-> Kontakta då hen i en uggla om inte annat har bestämts på förhand, använd inte en allmän tråd för att planera ett rollspel!
-> Det brukar löna sig att ha tålamod när det gäller väntan på ett svar. Har hen inte svarat på en timma eller två kan det helt enkelt vara så att den har annat program och inte kan besvara din uggla just då.
-> Bestäm en mall tillsammans som ni fyller i innan ni börjar rollspelet.

När du skapar din karaktär
-> När du tar ett karaktärsnamn, använd inte din kompis namn, speciellt om det är ett lite ovanligare för eller efternamn! Det kan bli struligt om hen hittar sitt namn och inte vill att det ska finnas på internet.
-> När man beskriver sin karaktärs utseende så tar man ofta en bild från internet. Man bör tänka på att vissa bilder har upphovsrätt!

Bra länkar,
NAMN - babble
NAMN - surnames
NAMN - fantasy name
TIPS - mugglarportalen
HITTA EN ROLLSPELSPARTNER - mugglarportalen

!OBS! Listan är ännu under uppdatering, har du frågor eller tips är du välkommen att skriva dem i tråden!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fimg.styla.com%2Fresizer%2Fsfh_500x0%2F10-times-emma-watson-was-just-everything_26182_79095.gif

13 jul, 2018 18:29

Nepflite
Elev

Avatar


tips, vid starten på rollet.

tänk på att det är inte alltid den som startar tråden som behöver börja.

Tänk på att man enligt sidans regler inte får mobbas. Reglerna säger alltså att man inte ens får mobba mig.

12 aug, 2019 15:57

Bevaka tråden

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Vid start av Rollspel!

Du får inte svara på den här tråden.