Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Magic! Dionysus & Medi PRS

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Magic! Dionysus & Medi PRS

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Medi
Elev

Avatar


Dionysus

Ivy klev ur taxin med en suck och såg upp mot sina morföräldrars hus och hivade upp sin svarta axelväska och plockade upp kattburen med den andra. Salem sin svarta katt jamade i protest och hon suckade tyst.
"Jag vet Salem men vi bor här nu. Mormor och morfar är snälla. Tror jag iallafall." Hon betalade chauffören och började gå längst upp mot huset som såg uråldrigt ut. Stengången var välskött och blommorna blommade i rabatten. Det kändes som ett hem på utsidan men Ivy svalde hårt. Hon hade inte träffat sina morföräldrar på år men visste inte varför. Hon stannade upp när Salem slängde sig mot ena burväggen och hon satte ner buren med en suck.
"Ska du vara besvärlig nu med?" Frågade hon katten som om den nu skulle svara men inget svar kom. Ett ljud fick Ivy att titta upp mot skogsbrynet och drog handen genom det kopparröda håret och försökte focusera sin blick. Såg hon något?

Huset BloodthornBoken - Från min värld till din

22 okt, 2020 22:46

Dionysus
Elev

Avatar


Aiden hade precis kommit hem från hans morgon promenad, hans vågiga axel lång hår upp knuten i en låg hästsvans. I kombiation med att har fått luft och motion, så hade Aiden samlat material till hans nyaste experiment. Experiment som då är drycker och mat, både magiska och icke. Han gick nöjd in i hans lägenhet på kanten av staden och som alltid en stor vit uggla vid namn Helios landade på hans axel med ett nöjt litet pip. Han klappade Helios snabbt innan han gick då till köket, hans leende mjukna till en mer neutral min medan han arbetade med att förbereda allt han hade samlat.

And they were roomates.

22 okt, 2020 23:20

Medi
Elev

Avatar


Ivy vände sig snabbt om och gick till dörren och ringde på men det tog inte alls många minuter innan dörren öppnades och hon drogs in i en kram.
"Åh Ivy du är så stor!" Hennes mormor kuttrade medan hon tog hennes väska ifrån henne.
"Seså seså kom in!" Manade hon och stängde dörren efter Ivy efter hon klivit in.
"Åh låt katten gå fritt. han kommer att trivas!" Hon log och Ivy satte ner buren, låste upp och ut hoppade Salem som genast strök sig hennes mormors ben.
Ivy log och såg upp på henne.
"Åh låt mig ta den mormor." Hon sträckte sig efter väskan men hon fick inte tag i den innan hon kände två större armar om sig bakifrån.
"Du är dig lik din mor." Hennes morfar skrattade rassligt och vände på henne och log.
"Lik är du med." Han ruffsade henne i håret. Ivy log svagt. Det kanske inte skulle bli så dåligt. Trots allt dåligt som hänt henne så var detta hennes familj.

Huset BloodthornBoken - Från min värld till din

22 okt, 2020 23:31

Dionysus
Elev

Avatar


Efter ett par timmar av experimenterande såg Aiden på sin klocka innan han packade upp en lätt packa. Han satte en timer på spisen och lät vad det än var som var kvar i hans kastrull koka på. Han ropade efter Helios innan han stack ut ur lägenheten med Helios på sin axel.

Denna staden han levde i var rätt så vetande om att magi existerade och hade ett par ställen där magi var ett måste, men idag var Aiden på väg till en restaurang, där han jobbade på. Han kom med cykeln innan han hälsade på hans medarbetare som var Jay en magiker också och ägaren av stället, samt nära familjevän.

And they were roomates.

23 okt, 2020 19:52

Medi
Elev

Avatar


"Åh det kommer komma förbi en pojke snart." Ivys mormor Cecilia såg upp på Ivy som läste en bok med Salen som spann i hennes famn.
"Okej." Ivy såg ner i boken igen. Satt hennes morföräldrar barnvakt? Hon ryckte på axlarna och hörde en lätt knackning.
"Åh det måste vara Aiden." Cecilia for upp som hon vore ung igen och gick hastigt mot dörren och öppnade den.
"Nästa gång Aiden knacka inte. Kliv bara på. Du vet hur det är." Hon log och nickade.
"Hon är här nu."

Huset BloodthornBoken - Från min värld till din

23 okt, 2020 19:57

Bevaka tråden

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Magic! Dionysus & Medi PRS

Du får inte svara på den här tråden.